29. března (Velký pátek) SHOWROOM OTEVŘENO - 31. března & 1. dubna (Velikonoce) SHOWROOM ZAVŘENO - neděle 7. dubna EXTRA OTEVŘENO 10:00-14:00
Přejít na inventář Prodejte moje auto

Jaguar XK120

Projekt Jaguar XK120 je sportovní vůz vyráběný firmou Jaguar mezi lety 1948-1954. to bylo JaguarPrvní sportovní vůz od SS 100, který se přestal vyrábět v roce 1940. XK120 byl k dispozici jako otevřený 2místný a roadster na londýnském autosalonu v roce 1948 jako předváděcí vůz pro nový Jaguar motor XK. Zobrazovací model byl prvním prototypem, který byl téměř totožný se sériovými vozy. Roadster byl úspěšný, takže William Lyons (Jaguar zakladatel a šéf designu) rozhodl o uvedení do výroby. Počínaje rokem 1948 mělo prvních 242 vozů dřevěné otevřené dvoumístné rámy s hliníkovými panely. Počátkem 1950. let se výroba přešla na 1cwt nebo 51kg těžší celoocelové. „Stodvacítka“ dostala své jméno podle nejvyšší rychlosti hliníkových vozů 120 mph, což z ní v době svého uvedení na trh dělalo nejrychlejší sériové auto na světě. V roce 120 byl Clarku Gableovi dodán první sériový roadster. Nakonec byl XK1949 dostupný ve dvou otevřených verzích, nejprve jako otevřený dvoumístný (v USA známý jako roadster), poté jako Drophead Coupe (DHC) v roce 120; a v roce 1953 také jako uzavřené (neboli s pevnou hlavou) kupé (FHC). 1951. května 30, na prázdné dálnici Ostend-Jabbeke v Belgii, prototyp XK1949 dosáhl průměru 120 mph v opačných směrech. V letech 132.6 a 1950 na klopené oválné dráze ve Francii dosahovaly roadstery XK1951 průměrně přes 120 mph za 100 hodin a přes 24 mph za hodinu. V roce 130 FHC stanovilo četné světové rekordy pro rychlost a vzdálenost v průměru 1952 mil za hodinu za týden. Roadstery byly úspěšné také v závodech a rallye.

První roadstery byly vyrobeny mezi koncem roku 1948 a začátkem roku 1950. Počínaje modelovým rokem 1950 byly všechny následující XK120 sériově vyráběny s ocelovými lisovanými rámy. Verze DHC a FHC, luxusněji zařízené než roadstery, měly stahovací okna a také dřevěnou dýhu na palubní desce a krytech vnitřních dveří. S hliníkovými hlavami válců a SU karburátory s dvojitým bočním tahem byl 3.4litrový motor XK s dvojitým vačkovým hřídelem v hlavě válců relativně pokročilý na sériově vyráběné vozidlo té doby. Se standardním kompresním poměrem 6:8 vyvinul 1 koní s 160 oktanovým palivem. Většina raných aut byla exportována; verze s nižší kompresí 80:7 se sníženým výkonem byly určeny pro britský trh. The Jaguar továrna dodávala média s vyšším kompresním poměrem roadstery. Novináři mohli otestovat optimální výkon modelu v Belgii, na dlouhém, rovném úseku silnice mezi Jabbeke a Ostende. Základní konstrukce motoru XK (později změněná na verze 3.8 a 4.2 litru) existovala až do konce osmdesátých let. Všechny XK1980 měly nezávislé přední odpružení s torzní tyčí, poloeliptické listové pružiny vzadu, recirkulační kuličkové řízení, teleskopický sloupek řízení a všestranné 120'' bubnové brzdy, které byly náchylné k opotřebení. Některé vozy byly vybaveny hliníkovými žebrovanými bubnovými brzdami, aby se zabránilo opotřebení. Lehká plátěná střecha roadsterů a odnímatelné boční obrazovky se schovávaly mimo dohled za sedadly a dveře ve stylu barchetty neměly žádné vnější madla; místo toho tam byla vnitřní tažná šňůra, přístupná přes chlopeň na boční obrazovce. Čelní sklo lze sejmout a nahradit jej aeroskelníky. Drophead Coupe (DHC) mělo čalouněnou, lemovanou plátěnou střechu, která se při zasunutí sklápěla na zadní palubu za sedadly, a shrnovací okna s otevíracími čtvrtovými světly. Ploché dvoudílné čelní sklo je umístěno v ocelovém rámu, který byl integrován s karoserií a lakován stejnou barvou. Palubní desky a kryty dveří v DHC i FHC byly dřevěné dýhované, zatímco spartánštější roadstery byly čalouněny kůží. Všechny modely měly odnímatelné podběhy zadních kol, které umocňovaly aerodynamický vzhled. Na vozech s volitelnými drátěnými koly se středovým zámkem byly špunty vynechány. Od roku 12 byla chromová drátěná kola volitelná. Kromě drátěných kol měla verze Special Equipment (ve Spojených státech nazývaná verze M) větší výkon, tužší odpružení a dvojitý výfuk.

V listopadu 1949 časopis The Motor testoval roadster XK120. Tento předsériový vůz registrovaný jako HKV 455 byl prvním vyrobeným prototypem. Byl to také model londýnského autosalonu z roku 1948. Při testování měl vůz kompresní poměr 8:1, vybavený podlahovou plochou, kapotou a bočními clonami. Časopis uvedl maximální rychlost 124.6 mph, zrychlení z 0 na 60 mph za 10.0 sekund a spotřebu paliva 19.8 mil na galon.

Kupte si klasiku Jaguar XK120

Hledání a Jaguar XK120, který je pro vás to pravé, je prioritou číslo jedna. Hledání vašeho vysněného vozu často začíná online. Společnost ERClassics udělala vše, co mohla, aby vám poskytla představu o vozech, takže každé auto na našem vlastním webu je opatřeno fotoreportáží, 360° obrázky, videem a informacemi o autě. Prohlédli byste si auto raději fyzicky? Pak můžete navštívit náš showroom ve Waalwijku v Nizozemsku. Otevírací dobu najdete na našem webu.

Kupte si klasiku Jaguar XK120

Vysoká kvalita Jaguar XK120 klasický vůz na E&R Classics

Všechny námi nabízené klasické vozy, včetně Jaguar XK120, jsou kontrolovány podle seznamu se 125 body. Toto posouzení provádí jeden z našich vlastních techniků. Dodávka klasických vozů, které jsou v perfektním stavu, je pro ERClassics velmi důležitá. Námi nabízené klasické vozy jsou tedy vysoce kvalitní. Pokud byste chtěli více informací o údržbě klasického vozu nebo vás zajímá, co dělají mechanici v klasických autodílnách, klikněte zde.

Vyměňte nebo prodejte své Jaguar XK120 klasické auto

Na ER Classics si můžete koupit a Jaguar, ale nabízíme také možnost prodat váš současný klasický vůz nebo jej vyměnit. Pokud byste chtěli více informací o prodeji nebo obchodování s vaším klasickým vozem, kontaktujte prosím některého z našich odborníků na klasické vozy. Samozřejmě můžete také navštívit náš showroom a probrat možnosti

Prodat nebo vyměnit klasiku Jaguar XK120?

Údržba klasického vozu

Každé auto samozřejmě potřebuje údržbu a občas se může stát, že je potřeba něco opravit. U klasického vozu tomu není jinak. Protože rádi udržujete svůj klasický vůz ve špičkovém stavu, je důležitá dobrá garáž. Údržbu vám může poskytnout jakákoliv autoservis, ale někdy potřebujete jen trochu specializace navíc, pak se můžete rozhodnout vzít svůj klasický vůz do klasické autodílny, kde se zaměří na 1 značku nebo typ klasického vozu. Mechanici často pracují se stejnými klasickými vozy, a proto se specializují na údržbu nebo opravy na konkrétním vozidle.

 

ER Classics má tu správnou klasiku Jaguar XK120 pro vás!

Klikněte zde pro naše zásoby

Jaké jsou výhody nákupu a Jaguar XK120 classic na ER Classics?

- Široký rozsah Jaguar klasika na prodej
- Všechny klasické vozy byly důkladně zkontrolovány naší vlastní dílnou
- Vlastní dílna s 20 mechaniky
- Registrace a kontroly
- Celosvětová doprava ke dveřím
- Vysoká kvalita a servis
- Opce na výměnu
- Zákazníci nás hodnotí známkou 8.9

Evropský online prodejce klasických vozů číslo 1

Pokud hledáte krásné nové Jaguar XK120, bude vám pomáhat jeden z našich vlastních odborníků na klasická auta. ERclassics se specializuje na nákup a prodej klasických vozů od roku 2008 a může se právem nazývat evropským online prodejcem klasických vozů číslo 1.