NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Nizozemsko
+42 (0) 776 606 374

Neděle 6. prosince EXTRA OTEVŘENO od 12:00 do 16:00
Přejít na inventář Prodejte moje auto

Jaguar E-Type řady I

Března 1961 série I byla představena, zpočátku pouze pro export. Zahájení domácího trhu přišlo o čtyři měsíce později v červenci 1961. Vozidla v tomto okamžiku použila trojitý SU karburátor 3.8 litrový šestiválcový motor Jaguar XK6 od firmy XK150S. Velmi dříve postavené vozy používaly vnější západky kapoty, které vyžadovaly otevření nástroje a měl rovinný design podlahy. Tyto automobily jsou vzácné a cennější. Poté byly podlahy Jaguar E-Type 1963 rozmístěny tak, aby poskytovaly větší prostor pro nohy a dvojité zámky kapoty se přesunuly dovnitř vozu. Motor 3.8-litr byl v říjnu 4.2 zvýšen na 1964 litrů.
Všechny E-Typy obsahovaly nezávislé zadní zavěšení spirálové pružiny s předními koncovkami torzní tyče a čtyřkolové kotoučové brzdy, zabudované v zadní části, všechny byly napájené. Jaguar byl jedním z prvních výrobců vozidel, kteří standardně vybavili vozy s kotoučovými brzdami z modelu XK150 v 1958. Série 1 může být rozpoznána skleněnými světlomety (až 1967), malým "ústí" v přední části, signální světla a koncová světla nad nárazníky a výfukové špičky pod poznávací značkou vzadu.

Jaguar Classic Cars na prodej

3.8-litrové vozy typu Jaguar E-Type 1965 mají kožené čalouněné sedačky na klíče, středový přístrojový panel a konzolu se stříženým hliníkem a čtyřstupňovou převodovku Moss, která postrádá synchromesh pro první převodový stupeň ("Moss box"). Automobily 4.2-litru mají pohodlnější sedadla, zdokonalené brzdy a elektrické systémy a čtyřtaktní převodovku se všemi synchro. 4.2-litrové vozy mají také odznak na botě prohlašující "Jaguar 4.2 Liter E-Type". Volitelné doplňky zahrnovaly chromové hřbetní kola a odnímatelnou pevnou desku pro OTS.

V modelu Jaguar E-Type 2 byla přidána verze kupé v provedení 2 + 1966. Model 2 + 2 nabízel možnost automatické převodovky. Karoserie je o 9 palců delší (229 mm) a úhly střechy se liší u vertikálnějšího čelního skla. (toto je nesprávný předpoklad, S1 OTS, kupé a 2 + 2 měly shodná čelní skla). Roadster zůstal přísným dvousedadlovým vozem.
Méně známé, hned na konci výroby řady 1 a před níže uvedenou přechodnou „sérií 1½“ bylo vyrobeno velmi malé množství vozů řady 1 s otevřenými světlomety. Data výroby těchto strojů se liší, ale v pravostranném řízení Výroba formy byla ověřena až v březnu 1968. Nízký počet těchto vyrobených automobilů je řadí mezi nejvzácnější ze všech produkčních typů E.

Modelové řady I roky:
Jaguar E-Type 1961
Jaguar E-Type 1962
Jaguar E-Type 1963
Jaguar E-Type 1964
Jaguar E-Type 1965
Jaguar E-Type 1966
Jaguar E-Type 1967
Jaguar E-Type 1968

V návaznosti na řadu 1 byla v letech 1967–1968 vyrobena přechodná řada automobilů, neoficiálně nazývaných „řada 1½“, která jsou externě podobná vozům řady 1. Vzhledem k americkému tlaku byly novými funkcemi otevřené světlomety, různé spínače a některé vyladění pro americké modely. Některá auta řady 1½ mají také dvojité chladicí ventilátory a nastavitelná opěradla sedadel. Funkce Series 2 byly postupně zavedeny do Series 1, čímž vznikly neoficiální vozy řady 1½, ale vždy s karoserií Series 1.
Otevřený vůz o objemu 3.8 litru, vlastně první takový sériový vůz, který byl dokončen, byl testován britským časopisem The Motor v roce 1961 a měl maximální rychlost 149.1 mph a mohl zrychlit z 0 na 60 mph (0 až 97 km / h) ) za 7.1 sekundy. Byla zaznamenána spotřeba paliva 21.3 mil na imperiální galon. Testovací auto stálo 2,097 GBP včetně daní.

Koupit Jaguar E-Type Series I?

Automobily předložené k testování silničních vozidel v časopisech časopisu Motor, Autocar a Autosport byly speciálně připraveny firmami Jaguar, aby získaly lepší výsledky než standardy. Tato práce předpokládala vyvažování motoru a jemné práce, jako je proudění plynů v hlavách válců a může dokonce zahrnovat montáž přírub s větším průměrem.

Oba známá testovací vozidla 1961: E-type Coupe Reg. Č. 9600 HP a typ E Convertible Reg 77 RW byly rovněž vybaveny testy pneumatik Dunlop Racing, které měly větší průměr válcování a nižší odporový odpor. To vysvětluje, jak maximální rychlosti 150 mph (240 km / h), které byly získány za ideálních zkušebních podmínek. Maximální povolená mezní hodnota otáček pro standardní motory 6 typu 3.8-litr typu E je 5500 otáčky. Pozdější jednotky 4.2-Liter měly červené značení na otáčkoměru z pouhých otáček 5,000. Maximální bezpečné otáčky motoru jsou tedy 127mph a 137mph při limitu 5,500 ot / min. Oba zkušební vozy musí dosahovat nebo překročit počet otáček 6000 v horní rychlosti při zkoušce na silnici v 1961.

Jaguar E-Type řady I

E & R Classics, váš specialista na Jaguar Classic Car!

Kliknutím sem zobrazíte náš inventář

Jaké jsou výhody nákupu vozu Jaguar E-Type řady I v ER Classics?
- Velký sortiment klasických aut na prodej
- Všechny automobily pečlivě kontrolují mechanici v naší dílně
- MOT, svařování a interiérové ​​řízení pro vaše vozidlo Jaguar E-Type řady I.
- Naši specializovaní veterináři se mohou postarat o všechna řízení
- Můžeme se starat o opravy, údržbu a přizpůsobené potřeby
- Dokončete opravu vašeho vozu Jaguar E-Type řady I.
- Můžeme dodat vaše klasické auto do jakékoliv evropské země