Translated by Google Translate

NL EN US DE FR PL CZ ES PT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Nizozemsko
+42 (0) 776 606 374

Nakupujeme a prodáváme klasická auta po celém světě
Přejít na inventář Prodejte moje auto

Jaguar XK120

Jaguar XK120 je sportovní vůz vyráběný společností Jaguar mezi 1948-1954. Jednalo se o první sportovní vůz značky Jaguar od SS 100, který zastavil výrobu v 1940. XK120 byl vypuštěn jako otevřený 2-sedačkový a roadster na automobilovém veletrhu 1948 v Londýně jako show auto pro nový motor Jaguar XK. Displej vozu byl první prototyp, který vypadal téměř identický s výrobními vozy, s výjimkou přímých vnějších sloupů jeho čelního skla, které by byly zakřiveny na výrobní verzi. Roadster způsobil pocit, který přesvědčil Williama Lyonsa (zakladatele a šéf designu Jaguar), aby ho uvedl do výroby. Počínaje 1948 měly první vozidla 242 otevřené dvoumístné karoserie s hliníkovými panely. Výroba byla převedena na 1cwt nebo 51kg těžší celokovové v časném 1950. "120" se týkal maximální rychlosti 120mph hliníku, což z něj učinilo nejrychlejší výrobní vůz na světě v době jeho uvedení na trh. V 1949 byl první výrobní roadster dodán Clark Gable. Nakonec byl XK120 dostupný ve dvou otevřených verzích, nejprve jako dvoumístný otevřený dvousedadlový vůz v USA jako roadster, pak jako drophead coupé (DHC) v 1953; a v 1951 také jako uzavřený nebo pevný head coupé (FHC). V květnu 30, 1949, na prázdné dálnici Ostend-Jabbeke v Belgii, prototyp XK120 dosáhl průměru běží v nepřátelských směrech 132.6mph. V 1950u a 1951u na zkosené oválné dráze ve Francii, XK120 roadsteři zprůměrovali přes 100mph za 24 hodiny a přes 130mph po dobu jedné hodiny. V modelu 1952 získal kupé s pevnou hlavou řadu světových rekordů o rychlosti a vzdálenosti, když průměrný týden byl 100 mph. Cestující byli také úspěšní v závodění a shromáždění.

Jaguar Classic Cars na prodej

První roadstery byly postaveny mezi pozdní 1948 a brzy 1950. Počínaje rokem modelu 1950 byly všechny další XK120s vyráběny hromadně s tělem z lisované oceli. Verze DHC a FHC, které byly luxusnější než roadsteři, měly na palubní desce a vnitřních uzávěrech dveří zavěšené okna a dřevěné dýhy. S hlavičkami válců z legované slitiny a dvojitými karburátory SU s bočním posunem byl dvojitý 3.4L přímý motor 6 XK s horní koncovou hlavou poměrně pokročilý pro hromadně vyráběnou jednotku svého času. Se standardním kompresním poměrem 8: 1 vyvinul 160bhp s použitím oktanového paliva 80. Většina prvních automobilů byla vyvezena; verze pro 7: 1 s nízkou kompresí, s následným snížením výkonu, byla vyhrazena pro britský trh. Závod Jaguar poskytl roadsteři s vyšším kompresním poměrem k tisku. Novináři by mohli testovat optimální výkonnost modelu v Belgii na dlouhém, rovném úseku silnice mezi Jabbekem a Ostendem. Základní konstrukce motoru XK, později upravená do verzí 3.8 a 4.2, trvala až do pozdních 1980. Všechny XK120 měly nezávislé torzní tyčové přední odpružení, semi-eliptické listové pružiny vzadu, recirkulační kulové řízení, teleskopicky nastavitelný sloupek řízení a všestranné bubnové brzdy 12, které byly náchylné k vyblednutí. Některé vozy byly vybaveny bubnovými brzdami s hliníkovými lištami, které pomohly překonat ztrátu. Kufry s lehkým plátnem a odnímatelnými bočními skleněnými vozidly, které byly uloženy mimo sedadla, a jejich dveře barchetta neměly žádné vnější rukojeti; místo toho se nacházel vnitřní tažný kord, který byl přístupný přes klapku na bočních plochách. Čelní sklo by mohlo být odstraněno, aby se vyměnilo aerosolovými skly. Dvojitá kupé (DHC) měla polstrovanou, lemovanou plachtovou desku, která se při zasunutí skládala na zadní palubu za sedadly a rolovacími okny s otevíracími čelistmi. Ploché čelní sklo 2 bylo umístěno v ocelovém rámu, který byl integrován s tělem a maloval stejnou barvu. Palubní desky a kryty dveří v DHC a FHC byly dřevěné, zatímco spartanští roadsteři byli zdobení kůží. Všechny modely měly odnímatelné kryty, které zakrývaly oblouky zadních kol, což zlepšilo zjednodušený vzhled. Na vozidlech vybavených volitelnými středotlakovými drátkovými koly byla vynechána špička, protože nedostávaly dostatečnou vůli pro chromované, rozvětvené knoflíky Rudge-Whitworth s ušima 2. Chromovaná drátová kola byla od společnosti 1953 volitelná. Vedle drátěných kol zlepšily verze speciálních zařízení (nazývané verze M ve Spojených státech) vyšší výkon, tužší zavěšení a dvojitý výfukový systém.

Koupit Jaguar XK120?

V listopadu časopis 1949 Motor časopisu Motor testoval XK120 roadster. Toto předvýrobní vozidlo registrované jako HKV 455 bylo prvním prototypem postaveným. Byl to také model displeje 1948 London Motor Show. Když byl testován, měl kompresní poměr 8: 1, byl vybaven podtlakem a běžel s kapucí a čelními skly na místě. Časopis zaznamenal maximální rychlost 124.6mph, zrychlení od 0 k 60 mph za 10.0 sekundy a spotřebu paliva 19.8 míle na císařský galon.

Jaguar XK120

E & R Classics, odborník na Jaguar Classic Car!

Kliknutím sem zobrazíte náš inventář

Jaké jsou výhody nákupu vozu Jaguar XK120 u ER Classics?
- Velký sortiment klasických aut na prodej
- Všechny automobily pečlivě kontrolují mechanici v naší dílně
- MOT, svařování a interiérové ​​řízení pro vaše vozidlo Jaguar XK120
- Naši specializovaní veterináři se mohou postarat o všechna řízení
- Můžeme se starat o opravy, údržbu a přizpůsobené potřeby
- Dokončete opravu vašeho vozu Jaguar XK120
- Můžeme dodat vaše klasické auto do jakékoliv evropské země