NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Nizozemsko
+42 (0) 776 606 374

Neděle 6. prosince EXTRA OTEVŘENO od 12:00 do 16:00
Přejít na inventář Prodejte moje auto

Jaguar XK120

Jaguar XK120 je sportovní vůz vyráběný společností Jaguar v letech 1948-1954. Jednalo se o první sportovní vůz Jaguar od roku SS 100, který zastavil výrobu v roce 1940. Model XK120 byl uveden jako otevřený 2místný vůz a roadster na londýnském autosalonu v roce 1948 jako předváděcí vůz pro nový motor Jaguar XK. Zobrazovací vůz byl prvním prototypem, který vypadal téměř stejně jako sériové vozy, až na to, že rovné vnější sloupky čelního skla byly na produkční verzi zakřivené. Roadster vyvolal senzaci, která přesvědčila Williama Lyonsa (zakladatele a vedoucího designu Jaguar), aby jej uvedl do výroby. Počínaje rokem 1948 mělo prvních 242 vozů dřevěné dvoumístné karoserie s hliníkovými panely. Začátkem roku 1 se výroba přesunula na celoocelovou ocel o hmotnosti 51 kw nebo o 1950 kg. Model „120“ označoval maximální rychlost hliníkového vozu rychlostí 120 km / h, což z něj v době uvedení na trh činilo nejrychlejší sériové auto na světě. V roce 1949 byl první sériový roadster dodán Clarku Gableovi. Nakonec byl model XK120 k dispozici ve dvou otevřených verzích, nejprve jako otevřený dvousedadlový vůz známý v USA jako roadster, poté jako kupé typu Drophead (DHC) v roce 1953; a v roce 1951 také jako kupé s uzavřenou nebo pevnou hlavou (FHC). 30. května 1949 na prázdné belgické dálnici Ostende-Jabbeke dosáhl prototyp XK120 průměrných jízd v opačných směrech 132.6 km / h. V letech 1950 a 1951 na francouzské oválné trati s náklonem dosáhly vozy XK120 průměrně rychlosti 100 km / h a rychlosti 24 km / h za hodinu. V roce 130 získalo kupé s pevnou hlavou řadu světových rekordů v rychlosti a vzdálenosti, když mělo průměrnou rychlost 1952 mph za týden. Roadsterům se dařilo také v závodech a rally.

Jaguar Classic Cars na prodej

První roadstery byly vyrobeny mezi koncem roku 1948 a začátkem roku 1950. Počínaje modelovým rokem 1950 byly všechny následující modely XK120 sériově vyráběny s karosériemi z lisované oceli. Verze DHC a FHC, které byly luxusněji vyladěny než roadstery, měly okna na natahování a také dřevěné dýhy na palubní desce a vnitřních krytech dveří. Se slitinovými hlavami válců a dvojitými karburátory SU s bočním tahem byl duální motor 3.4 L s přímým šestihranem s přímým šestihranem XK relativně vyspělý pro sériově vyráběnou jednotku své doby. Se standardním kompresním poměrem 6: 8 vyvinul výkon 1 koní při použití 160 oktanového paliva. Většina časných automobilů byla exportována; verze s nízkou kompresí 80: 7 s následným snížením výkonu byla vyhrazena pro britský trh. Továrna Jaguar poskytla roadsterům vyšší kompresní poměr k tisku. Novináři si mohli otestovat optimální výkon modelu v Belgii na dlouhém přímém úseku silnice mezi Jabbeke a Ostende. Základní konstrukce motoru XK, později upravená na verze 1 a 3.8 litru, trvala až do konce 4.2. let. Všechny modely XK1980 měly nezávislé zavěšení torzní tyče vpředu, poloeliptické listové pružiny vzadu, recirkulační kuličkové řízení, teleskopicky nastavitelný sloupek řízení a všestranné 120 '' bubnové brzdy, které byly náchylné k vyblednutí. Některá auta byla vybavena bubnovými brzdami s hliníkovými lamelami, které pomohly překonat únik. Lehká plátěná střecha roadsterů a odnímatelné boční obrazovky se za sedadly skryly z dohledu a její dveře ve stylu barchetta neměly žádné vnější kliky; místo toho byl k dispozici vnitřní tažný kabel, který byl přístupný přes klopu na bočních obrazovkách. Čelní sklo bylo možné sejmout a nahradit ho aeroscreenem. Drophead kupé (DHC) mělo polstrovanou, lemovanou plátěnou střechu, která se při zasunutí sklopila na zadní palubu za sedadly, a výklopná okna s otevíracími čtvrtinovými světly. Ploché skleněné dvoudílné čelní sklo bylo zasazeno do ocelového rámu, který byl integrován do karoserie a natřený stejnou barvou. Přístrojové desky a kryty dveří v DHC i FHC byly dýhovány dřevem, zatímco sparťanské roadstery byly čalouněny kůží. Všechny modely měly odnímatelné kryty zakrývající podběhy zadních kol, což vylepšilo efektní vzhled. U automobilů vybavených volitelnými drátěnými koly se středovým zamykáním byly kamaše vynechány, protože nedávaly dostatečnou vůli pro chromované vybočovací náboje Rudge-Whitworth se dvěma ušima. Pochromovaná drátěná kola byla volitelná od roku 12. Kromě drátěných kol zahrnovaly vylepšení verze Special Equipment (ve Spojených státech verze M) vyšší výkon, tužší odpružení a dvojitý výfukový systém.

Koupit Jaguar XK120?

V listopadu časopis 1949 Motor časopisu Motor testoval XK120 roadster. Toto předvýrobní vozidlo registrované jako HKV 455 bylo prvním prototypem postaveným. Byl to také model displeje 1948 London Motor Show. Když byl testován, měl kompresní poměr 8: 1, byl vybaven podtlakem a běžel s kapucí a čelními skly na místě. Časopis zaznamenal maximální rychlost 124.6mph, zrychlení od 0 k 60 mph za 10.0 sekundy a spotřebu paliva 19.8 míle na císařský galon.

Jaguar XK120

E & R Classics, váš specialista na Jaguar Classic Car!

Kliknutím sem zobrazíte náš inventář

Jaké jsou výhody nákupu vozu Jaguar XK120 u ER Classics?
- Velký sortiment klasických aut na prodej
- Všechny automobily pečlivě kontrolují mechanici v naší dílně
- MOT, svařování a interiérové ​​řízení pro vaše vozidlo Jaguar XK120
- Naši specializovaní veterináři se mohou postarat o všechna řízení
- Můžeme se starat o opravy, údržbu a přizpůsobené potřeby
- Dokončete opravu vašeho vozu Jaguar XK120
- Můžeme dodat vaše klasické auto do jakékoliv evropské země